Kaloričtí zabijáci

21. května 2013 v 14:20 | LuCa.. píše x) |  FITNESS

1. Myslete, než se zakousnete
Kolegyně, spolužačka, kamarádka, sestra přinese koblížky nebo včerejší bábovku a všem bez rozdílu nabídne. První kalorie jsou velice důležité, proto sladkosti, které obsahují jen cukry (tzv.prázdné kalorie), vám jen uškodí! Co je lepší krátkodobá chuť, nebo pevná vůle držet se vašich hubnoucích cílů?

2.Džusíček
Pokud máte rády džus, zadržte. Džusy jsou z velké míry doslazovány a tak byste začala hned od rána se slušnou kalorickou porcí. Místo umělého ovocného nápoje si vymačkejte šťávu z čerstvých pomerančů, nebo ještě lépe vypijte sklenici vody a vedle si oloupejte jeden šťavnatý a sladký pomeranč plný vitamínů a vlákniny, díky níž nebudete mít hlad až do oběda. Můžete se také zaměřit na šťávy bez konzervantů a přidaného cukru, ovšem si asi trochu připlatíte :-/



3. Zasyťte se zdravě
Croissanty, wafle, a plněné koblihy vás sice zaplní, ale energie z nich vám dlouho nezůstane. Naopak budete mít brzo hlad. Proto vaši snídani poskládejte chytře z proteinů, který mají nízký glykemický index a vy vydržíte dlouho sytá. Vícezrnné pečivo, bílý jogurt, netučný sýr, vajíčko, nebo krůtí šunka vám spolu se zeleninou udělají skvělou službu.

4. Odolejte pokušení
Snídejte střídmě, díky tomu budete i méně mlsat v odpoledních hodinách. Pokud se naopak necháte zlákat sladkým pečivem a slazenými nápoji, které vám rychle zvednout hladinu cukru v krvi, ale ještě větší rychlostí pak klesnou dolu a řeknou si tak o další nezdravá sousta.

5. Neškrtejte ranní kávu z vašeho jídelníčku
Jste-li zvyklí na ranní kávičku, nevyřazujte ji ze seznamu. Stačí dodržet pár pravidel. Nepijte ji nalačno. Místo bílého cukru, slaďte zdravějším hnědým cukrem. Dochucovací sirupy a alkohol vyměňte za skořici, čerstvou mátu, či javorový sirup. Hned rapidně snížíte kalorický součet celého nápoje! Pokud splníte tyto pravidla, pak vám káva může naopak prospět - zlepšit náladu a nabudit organismus.

6. Buďte připraveni, když hlad zaútočí
Snídat se má sice do sytosti, to ovšem neznamená, že se budete přehánět. To si raději připravte svačinku (třeba i z nedojedené snídaně), abyste měla něco malého po ruce, když vás přepadne hlad nebo mlsná.

7. Nespoléhejte na müsli tyčinky
Ráno nestíháte, tak popadnete na každý den jinou müsli tyčinku s pocitem, že cereálie jsou zdravé? To sice ano, ale bohužel drtivá většina müsli tyčinek má stejně vysokou kalorickou hodnotu jako dezert!Že nemají přidaný cukr? Ano, ale mají přidaná umělá sladidla, plná chemie.

8. Přílohy
Pokud holdujete často přílohám a ještě hůře smaženým, buďte si jisti, že vaše postava tím rozhodně nezíská. Těstoviny, brambory, knedlíky a smažené nezdravější varianty jako jsou hranolky, opékané brambory, smažené asijské nudle, patří rozhodně mezi jídla, která zkuste nejíst každý den.
Tip: Nahraďte je dušenou zeleninou, luštěninami a zeleninovými saláty a dietními přílohami (hnědá rýže, kuskus, pohanka, jáhly...)

9. Omezte pečivo
Snídani a večeři si bez pečiva neumíte představit? V tom případě se alespoň vyhněte bílému pečivu, crackerům a předavším toustům.
Tip:Klasický chléb vyměňte za pšeničný, žitný nebo celozrnný. Ještě lepší variantou jsou křehké plátky, kukuřičné chlebíčky, rýžové chlebíčky atd. Ne všechny jsou ale pro naší linii dobré, proto se raději zaměřte na energetickou hodnotu a obsah sacharidů.

10. Tučné maso a uzeniny
Maso patří sice do mnoha jídel, ale pro vaší štíhlou linii se v labužírování kroťte. Salámy, párky, vepřové maso omezte na jednou týdně.
Tip: Pokud bez masa nemůžete být, přeučte se na kuřecí, rybí a krůtí.
Vegetarián = nejí maso
Pollo-tarián = jí pouze drůbeží maso
Pesco-tarián = jí pouze rybí maso

11. Med, marmeláda, tvarohové pochoutky, ovoce
U sladkého, vás asi nepřekvapí, že je kalorické a tučné. Neplatí to však jenom u kupovaných čokoládiček a sušenek, ale i u přírodních cukrů. Proto i tak s nimi šetřete a ovoce konzumujte po ránu, či dopoledne, abyste energii a získané kalorie stihla vybít!
Tip: Dia marmeláda nebo jiná zevařenina ze zdravé výživy ti určitě neuškodí.

12. Zálivky a pesto
Máš-li ráda italskou kuchyni, určitě používáš často pesto a do salátů chutné zálivky. Pozor, jsou opravdu vysoce kalorické, proto se naučte s nimi šetřit a více používat čerstvé bylinky, olivový olej a citrón nebo si vytvářet své vlastní dietní jogurtové zálivky :)

zdroj: http://only-exception.blog.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama