30 triků pro hubnutí

17. srpna 2013 v 17:14 | LuCa.. píše x) |  FITNESS

1. I když při dietě musíte snížit svůj dosavadní příjem energie, neznamená to, že byste se měla trápit hlady. K obědu, ale zejména k večeři, upřednostňujte zeleninová jídla v kombinaci s bílkovinami. Ty vás lépe zasytí.

2. Snídaně je základ - svůj metabolismus nastartujte snídaní. Je totiž dokázáno, že ten, kdo nesnídá, má s redukcí hmotnosti větší problémy. Ovšem i snídaně by měla být střídmá.

3. Rozplánujte si na den pět až šest porcí ovoce a zeleniny. Ovoce konzumujte dopoledne, protože je větším zdrojem energie a obsahuje více cukrů. Ananas, papája, kiwi, meloun, jahody, mango, zelí, chřest, papriky přispívají k aktivaci metabolismu bílkovin, tuků a sacharidů.



4. Spalujte tuky - sport je nedílnou součástí hubnutí, a pokud jste ve svém redukčním jídelníčku zhřešila, platí to dvojnásob. A že se vám nechce ven, protože tam prší? Pořiďte si rotoped a se svými sportovními aktivitami nebudete na počasí závislá.

5. Smějte se. Je totiž dokázáno, že s dobrou náladou se všechno zvládá lépe. A to platí i při hubnutí. Usmívejte se, buďte veselá, bavte se. Tak na dietu nebudete tolik myslet.

6. Važte se. Maximálně však jednou týdně, nebo klidně i v delších intervalech. Raději pozorujte, jak vám sedí vaše oblečení, co vám říká zrcadlo, jednou měsíčně si přeměřte objem v pase a přes boky. Hodnoty si pro kontrolu zapisujte.

7. Dlouhodobý striktní zákaz oblíbených lahůdek není z psychologického hlediska moc dobrý. Ale jak se říká - něco za něco. Naplánujte si svůj stravovací rozpis tak, aby se do něho jednou týdně vaše oblíbená lahůdka kaloricky vešla. Dopřejte si ji bez výčitek svědomí.

8. Odměňte se, a to nejlépe za určitý váhový úbytek (3, 5 či 7 kg, to už záleží na vás). Kupte si třeba nové tričko nebo nové voňavé tělové, nejlépe zpevňující mléko.

9. Kombinujte. Dietní jídlo neznamená, že je bez chuti. Proto při úpravě jídel experimentujte, přidávejte různé druhy koření podle chutě, jídlo dostane netradiční chuť. Při přípravě pokrmů rozhodně ale šetřte solí a tuky.

10. Pořiďte si kuchařku. Ne dvounohou, ale tu papírovou. Zajděte do knihkupectví a pátrejte po kuchařských knihách s nízkotučnými recepty. V některých dokonce najdete i nutriční hodnoty jídel.

11. Přelstěte chutě na sladké - když dostanete chuť na něco sladkého, sáhněte po sladším druhu ovoce (mango, několik kuliček hroznového vína), anebo si připravte popcorn. Samozřejmě bez cukru, soli i másla.

12. Co nejvíce se vyhněte hotovým konzervovaným jídlům s dlouhou trvanlivostí a upřednostňujte čerstvou, co nejméně tepelně upravovanou stravu. Ta vám dodá více potřebných látek v podobě vitaminů, minerálních látek a stopových prvků. A právě to vám pomůže při hubnutí.

13. Bílkoviny jsou důležité a při hubnutí to platí dvojnásob. Netučné ryby, krůtí nebo kuřecí maso samozřejmě bez kůže, tofu, to by mělo být součástí vaší dietní stravy.

14. Olivový olej je zdravý, a tak ho používejte do salátů i k tepelné přípravě zeleniny či masa, ale je to olej a má také své kalorie. Zeleninu i maso zkuste podusit v zeleninovém vývaru. Ušetříte energii za tuky a ochutnáte zase něco nového.

15. Na obalech výrobků najdete datum výroby a spotřeby, ale i jeho nutriční hodnoty. Pokud produkt dobře neznáte a chybí na něm informace o složení a kalorických hodnotách, nekupujte ho. Nemáte jistotu, že je k hubnutí vhodný.
16. Pijte vodu průběžně celý den. Neustále mějte u sebe na stole sklenici vody, nebo šálek neslazeného čaje. Alespoň trochu tím ošálíte své chutě, zaplníte žaludek a nebudete tolik myslet na jídlo. Navíc organismus vodu nutně potřebuje.

17. Volské oko bez tuku - jde to. Místo tuku budete potřebovat trochu vody. Tu uveďte na pánvi k varu a pak do ní rozklepněte jedno vejce a připravte si volské oko. Jako přílohu si místo chleba dejte čerstvou zeleninu.

18. Nenechte se nikdy nikým přemluvit - říká vám kamarádka, partner nebo kolegyně věty typu: "Jeden kousek dortu ti přece nic neudělá, jen si ho dej." Neposlouchejte je a pevně si stůjte za svým rozhodnutím. Oni pak nebudou mít špatné svědomí, ale vy ano.

19. Stávalo se vám, že jste jedla z nudy? Tak s tím je konec. Připravte si plán na volné odpoledne nebo víkend, nebudete mít na jídlo tolik pomyšlení. Mějte vždy po ruce kousek zeleniny. Pomůže vám, když budete mít pocit, že musíte něco sníst.
20. O svém hubnutí mluvte, třeba s kamarádkami, které s dietami mají zkušenosti, zajímavé informace získáte v hubnoucích kurzech i na hubnoucích telefonních linkách. Pořiďte si sešit a pište si do něho zajímavé postřehy spojené s hubnutím - jednou se vám mohou hodit.

21. Hlad, nebo chuť? Jezte pomalu a nepřidávejte si. Jestliže máte stále pocit hladu, vyčkejte dvacet minut. Pokud i po takové době budete mít pocit, že máte hlad, dejte si malý zeleninový salát. Pokud však pocity hladu zmizely, máte vyhráno. Přelstila jste své chutě.

22. Hořčík pomáhá. V období před menstruací dochází často k útokům obrovského, jen těžko zvladatelného hladu. Vyhnete se tomu tím, že zvýšíte denní příjem vitaminu B6 a hořčíku. Pomáhají vyrovnat kolísání hladin hormonů v těle.

23. Správné sacharidy: výrazně omezte sacharidy, které organismu rychle dodají energii (bílý chléb, rohlík, cukr) a raději konzumujte ty s vyšším obsahem vlákniny. Zásobují tělo energií pomaleji a zasytí vás na delší dobu (celozrnný chléb, müsli).
24. Zkuste nahradit vepřové maso kuřecím, omáčky ani polévky nezahušťujte jíškou, ale třeba jedním nastrouhaným bramborem, místo smaženého si dejte maso přírodně upravené, místo slaných pražených oříšků raději přírodní nesolené.

25. Na každé jídlo si vyhraďte čas, sedněte si k němu, jezte v klidu a pomalu. A při jídle si ani nečtěte, nevnímala byste tak intenzivně, co jíte a v jakém množství. Zapomeňte na konzumaci jídla u otevřené ledničky.

26. Mlsala jste ráda u televize a vždy vás překvapilo, jak rychle byl sáček s brambůrkami prázdný? Jako náhražku si připravte kolečka ředkvičky, mrkve, okurky. Mlsejte dál, ale méně kaloricky. Hodit se vám bude i sklenice vody.

27. Snažte se být co nejvíce aktivní - kalorie spálíte mytím nádobí, luxováním, zametáním a vytíráním podlahy. Uklízejte v rychlém tempu - zvládnete to tak rychleji a navíc si lépe protáhnete tělo.
28. Tvaroh je prima - nízkotučný tvaroh byste měla mít v lednici neustále. K snídani si jej namažte na plátek chleba (bez másla), k svačině si jej můžete dát s ovocem, ochucený bylinkami se hodí k zelenině. A večer před spaním si snězte dvě lžíce nízkotučného tvarohu.

29. Hrajte si s jídlem a pokrm si na talíř naaranžujte a hezky uspořádejte. Vyhrajte si s přípravou ozdoby, zeleninu krájejte na kolečka, různě velké plátky nebo proužky. Bude se vám zdát, že máte plnější talíř.

30. Ani při kilech navíc se neschovávejte do neforemných černých nudných tunik či vytahaných svetrů. Myslete na to, že svislé pruhy prodlužují, vodorovné naopak, přiléhavé látky zdůrazní nedostatky.

zdroj: fitweb.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama