7 rad k úspěšnému hubnutí

17. srpna 2013 v 17:14 | LuCa.. píše x) |  FITNESS

  1. Sytá, ale nízkokalorická jídla → "Nechtěla jsem se trápit hlady, a tak jsem do svého jídelníčku zařadila co nejvíce potravin, které mají i při nízkém počtu kalorií schopnost zaplnit žaludek," prozrazuje osmadvacetiletá Markéta strategii, díky níž se jí podařilo shodit šest kilogramů. Následujte jejího příkladu a naordinujte si ovesnou kaši, která je nejsytější snídaňovou variantou, a jako přílohu si k obědu co nejčastěji dejte pečené brambory, které jsou třikrát sytější než pečivo. Co se ovoce týče, pocit plného žaludku ve vás nejspolehlivěji vyvolají pomeranče a jablka, jež jsou neocenitelnou zásobárnou vlákniny.

  2. Zázračný čaj → "Při posledním pokusu o hubnutí jsem začala několikrát denně popíjet čaj, a kila šla dolů o něco ochotněji," popisuje své zkušenosti pětapadesátiletá Soňa, která nedávno vyměnila kolu a džusy za aromatický povzbuzující čaj. Je nabitý kofeinem, přísadou mnoha hubnoucích přípravků. Jeho povzbuzující účinky vám pomůžou zvládnout za den pořádnou porci pohybu a aktivity.
  3. Plány a seznamy → "Osvědčilo se mi nakupovat podle předem připraveného seznamu, na němž se vyskytují samá zdravá a nízkotučná jídla. Když pak nemám doma ve spíži žádné sladkosti a chipsy, nemám šanci hřešit," tvrdí sedmatřicetiletá Lenka, která se rok po narození prvorozené dcery pomalu dostává na původní váhu. Místo nezdravých laskomin si na nákupní lísteček zapište například olivy, hroznové víno, cottage sýr anebo nízkotučný tvarohový dezert, s jejichž pomocí snadno ukolébáte chuť na mlsání.
  4. Podpora rodiny → "Vařit na jedné plotně svíčkovou pro syna a pro manžela a na druhé kuskus se zeleninou pro sebe mě unavovalo. Zapojila jsem celou rodinu a manžel mě nakonec v hubnutí dokonce předehnal," vypráví třiačtyřicetiletá Martina. "Změny v jídelníčku jsem ale raději nevysvětlovala snahou o zdravý životní styl. Jen jsem prohlásila, že chci občas vyzkoušet nový recept." Neměňte rodinný jídelníček kompletně, ale zařaďte čas od času nějakou zdravou novinku a hledejte nízkokalorické varianty zaručených kulinářských trháků. Vaše drahá polovička určitě vezme zavděk sójovou tatarkou nebo nízkotučným jogurtem. Pokud budou jeho chuťové pohárky uspokojeny, nebude hledat na zpestření jídelníčku žádné vady.
  5. Malé hříchy → "Jednou za týden zapomenu na veškerá omezení a dám si cokoli, na co mám chuť, i kdyby to měl být čokoládový dort se šlehačkou. K večeru se mi pak kupodivu začíná stýskat po zdravém jídelníčku a druhý den se zase ráda vrátím ke starému režimu," přiznává šestadvacetiletá Katka. Řada osvědčených dietních režimů počítá s jedním "hříšným dnem", kdy je dovolené cokoli. Ze statistik totiž vyplývá, že zuřivé hladovkářky, které si nedovolí ani čtvereček čokolády, většinou v dlouhodobé perspektivě váhu na uzdě neudrží. Jakmile totiž jednou selžou, okamžitě je ochromí pocity selhání a pokus o zdravé stravování končí nezdarem.
  6. Pravidelné cvičení → "Zapsala jsem se na kurzy zumby a každou středu chodím s kamarádkou na squash. Díky tomu nemusím uvažovat nad tím, abych do svého režimu zařadila dost sportu," popisuje výhody pravidelného sportování pětatřicetiletá Andrea. Aby to mělo kýžený účinek, musíte tělo potrápit v tělocvičně či na procházce ideálně třikrát týdně. Když se zapíšete na pravidelné hodiny do fitness centra nebo si najdete partnera na společné sportování, bude mnohem těžší nechat se přemoci leností.
  7. Správná motivace → "Dokud jsem hubla kvůli manželovi nebo kvůli kamarádkám, které do mě neustále šily, že bych se sebou měla něco dělat, příliš mi to nešlo. Nebyla jsem v hloubi duše přesvědčená, že chci na sobě něco změnit, a pak jsem záhy vítězně ostatním oznamovala, že nová dieta zase nezafungovala podle mých představ," rekapituluje pětapadesátiletá Martina. Nenechte se svými blízkými, kamarády ani lékařem přesvědčit k hubnutí ve chvíli, kdy to tak necítíte. Počkejte na moment, kdy budete mít dost chuti a energie na to, abyste zhubla sama kvůli sobě.
zdroj: fitweb.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama