Omyly ve fitness

17. listopadu 2013 v 16:21 | LuCa.. píše x) |  FITNESS

1. Tuk se začíná spalovat až po 30 minutách cvičení
Omyl → Která z nás má dnes času nazbyt! Možná i vy jste si už mnohokrát řekla: teď bych měla čtvrt hodinky volno, ale přece nemá smysl na takovou chvilku vytahovat rotoped. Stejně se tuk spaluje až po 20 - 30 minutách cvičení. Tolik času nemám... Jenže pozor! "Zázračná" hranice, za kterou začínáme při cvičení spalovat tuk, je další z řady hloupostí. Již od první sekundy, kdy se začneme hýbat, se v těle uvádí do chodu řada mechanismů, které slouží ke spalování kalorií. Je ovšem pravda, že až po 20-30 minutách je dosaženo optimálního spalování. Po skončení sportovní aktivity navíc zůstává látková výměna zrychlená po dalších přibližně 24 hodin. Takže každá chvilka strávená pohybem je vám k dobru!

2. Jen neustálá dřina je zárukou úspěchu
OmylVěděly jste, že o úspěchu tréninku rozhodují pauzy? Určitě to znáte: konečně jste se rozhodla něco se sebou udělat a s obrovským nadšením jdete tři dny po sobě běhat, cvičit nebo plavat. A čtvrtý den si nemůžete ani zavázat boty, jak vás všechno bolí… Tělo se totiž musí po každém výkonu zregenerovat, a to chce svůj čas: při vytrvalostním sportu 24-36 hodin, při silovém sportu 48-72 hodin a při tréninku koordinace dokonce 72 až 96 hodin. V této fázi dochází k tzv. superkompenzaci a tělo vyjde ze zátěže posílené. Pokud budete tento princip ignorovat, můžete si sportem i škodit. Chcete-li přesto sportovat denně, uspořádejte svůj program tak, aby se velké svalové skupiny v jednotlivých dnech střídaly a měly čas na regeneraci. Pokud jeden den běháte, zařaďte na další den posilování horní části těla, aby si nohy odpočaly. V pauzách vaše tělo sílí!

3. Hubený člověk = zdravý člověk
Omyl → Jasně, že když máš pěkných pár kilo navíc, tvoje tělo tím trpí a rozhodně mu to na zdraví nepřidá. Jenže ani hubený nemusí nutně znamenat zdravý. Třeba ti, co drží bláznivé diety, ochuzují své tělo o potřebné látky. Lidé, kteří zas přehnaně sportují, spalují hlavně sacharidy a bez nich je člověk malátný a bez energie. Pokud energii nedoplní, může klidně i omdlít a ublížit si.

4. Při běhu se ti vytahají prsa
Omyl → Běh tvým prsům neuškodí, spíš naopak. I na běh ale určitě obleč sportovní podprsenku. Při běhu se celý tvůj organismus prohřeje a lépe prokrví a tím se posiluje - a to platí i pro prsa. Pravidelným běháním samozřejmě odbouráváš z těla tuk, a protože prsa jsou tvořena hlavně tukem, můžou prostě viditelně zhubnout. Rozhodně se ale nemusíš bát, že by běh měl destruktivní vliv na jejich tvar.

5. Když si dáš fakt do těla, stačí cvičit jednou týdně
Omyl → Odborníci doporučují cvičit třikrát až pětkrát týdně, vždy maximálně hodinu. Jedině pravidelný trénink a rozumná zátěž ti zaručí, že budeš štíhlá a ve formě. Pokud bys cvičila nárazově, ale o to intenzivněji, koleduješ si maximálně o pěkné namožení svalů, o kterém budeš vědět ještě celý další týden.

6. Před cvičením se nejí
Omyl → Jasně, že nepůjdeš cvičit hned potom, co jsi zdlábla celé menu v mekáči. To by tě totiž v břiše pěkně tlačilo a vůbec by se ti necvičilo dobře. Jít ale cvičit hladová také není dobře, protože bez dostatečné hladiny cukru v krvi, kterou zvyšuje právě přísun jídla, by se ti při cvičení mohlo udělat zle. Navíc studie dokázaly, že to správné jídlo před cvičením zvyšuje výkon a urychluje spalování. Nejpozději dvacet minut před tréninkem si dej třeba cereálie nebo tmavé pečivo s plátkem šunky a sýra.

7. Činky jsou jen pro chlapy
Omyl → Z čeho mají kulturisté tak veliké svaly? Na svědomí je má nejenom pravidelný trénink, ale i hormon testosteron. Toho máme my holky mnohem méně (až třicetkrát méně), navíc máme úplně jinou stavbu těla a podíl svalů, takže zvedáním činek z tebe mužatka určitě nebude. Naopak ti to prospěje, protože se ti zlepší proudění krve v žilách, posilování pomáhá i při bolestech zad a snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 phuonghany phuonghany | Web | 17. listopadu 2013 v 17:02 | Reagovat

Přiznám se, že s tím spalováním jsem to vážně netušila :D super :D:D

2 Natalie Natalie | Web | 17. listopadu 2013 v 22:37 | Reagovat

Skvělý článek. Se vším musím souhlasit :) já to mám tak že cvičím min.20 minut, ale jak říkáš, každý pohyb navíc se počítá, i kdybych provozovala chůzi o 2 minuty déle :D Myslím, že člověk co se zabývá zdravým životním stylem, by tohle měl vědět, pokud ne, tak jeho snaha nemá ani cenu :)

3 Zoey* Zoey* | Web | 18. listopadu 2013 v 19:27 | Reagovat

Skvělé rady :*

4 Divine Divine | Web | 18. listopadu 2013 v 19:29 | Reagovat

Tyjo tak ja uz nevim cemu verit. Ale nechci prestat cvicit kazdej den. Ale taky samozrejme chci aby to fungovalo...i tuy tu mas treba plank chalenge ktera je na celej den, stejne jako moje drepy nebo jillian...

5 Sisley Sisley | Web | 18. listopadu 2013 v 22:11 | Reagovat

super článek :-)

6 Maruška Maruška | Web | 18. listopadu 2013 v 22:30 | Reagovat

Krásný a pravdivý článek !

Taky plánuji zkusit činky. Ale nejdříve asi jen půl litrové pet lahve naplněné vodou :)

7 Mrs.Moustache Mrs.Moustache | Web | 19. listopadu 2013 v 18:45 | Reagovat

Super článek! :) já taky používám činky,i 5kilové sice jenom jednou za čas,ale rozhodně nemám žádné bicáky :D :D

8 Theresa Theresa | Web | 21. listopadu 2013 v 19:27 | Reagovat

úžasný článek!!! 1. 4. a 7. jsem nevěděla

9 El.Michelle El.Michelle | Web | 22. listopadu 2013 v 15:23 | Reagovat

Krásný článek plný zajímavých informací! :))

10 anorexy-forum anorexy-forum | 22. listopadu 2013 v 20:27 | Reagovat

fííha, pomohlo ^^ hlavne bod 1, to je to, čo ma vždy zdržalo ^^" ak by si chcela, mohla by si prosím zapísať svoj blog na moje fórum? Hľadám čo najviac ProAna ProMia blogov :)

11 femme-mince femme-mince | Web | 23. listopadu 2013 v 9:54 | Reagovat

Moc pěkný článek :-) Faktem je, že mýtů o cvičení je celá řada a člověk si mnohdy škodí, ani o tom neví.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama