Vánoce bez výčitek.

24. prosince 2013 v 11:29 | LuCa.. píše x)

Také se už dopředu bojíte výčitek a pocitů viny, které přicházejí s vánočními svátky? Tento rok ale může být jiný. Vyzrajte sama na sebe. Nenechejte nic náhodě a připravte se společně s námi na ty největší prohřešky.


VÁNOČNÍ STRES VYVOLÁVÁ CHUŤ NA SLADKÉ
★ Probouzíte se každé ráno s pocitem, že se Vánoce blíží rychlostí blesku a vy nic nestíháte? Zpomalte. Nic vám neuteče. I krátkodobý stres a shon ovšem může mít negativní vliv na vaši váhu. Nedostatek spánku, trápení s přípravou vánoční pohody a shánění dárků můžou vyvolat neodolatelnou chuť na sladké. To je bohužel zcela přirozené. Jednoduché sacharidy zvyšují hladinu glukózy v krvi, a tím vyvolávají výrobu serotoninu, který navozuje lepší náladu.
Tip: Dopřejte si jednou týdně finskou saunu. Zahřejete se a alespoň na chvilku přestanete myslet na náročné přípravy. Za 30 minut strávených v sauně středně vytrénovaný člověk spálí asi 300 kcal. A po téhle návštěvě spíše než na sladké budete mít chuť na obyčejnou vodu!



VÁNOČNÍ ÚKLID JAKO BONUS
★ Přemýšlíte, kde na poslední chvíli seženete šikovnou paní na úklid?
Zapomeňte na ni a najděte si raději každý den hodinu volného času, který využijete k pečlivému gruntování. Proč? Protože drtivá většina domácích prací vyžaduje zapojení téměř 80 % svalů a za hodinu úklidu díky tomů můžete spálit až 300 kcal. První den se věnujte například mytí oken.
Nezapomeňte sundat závěsy a záclony, dát je vyprat, vyžehlete je a zase pověste zpátky. Druhý den se vrhněte na úklid kuchyně, vyndejte veškeré nádobí ze skříněk, a ty potom pěkně pečlivě umyjte zvenku i zevnitř. Třetí den utřete v bytě prach, vyluxujte a vytřete podlahy. Čtvrtý den si dopřejte trochu té kreativity a vyzdobte byt - hezky vánočně!
Tabulka energetického výdeje při domácím úklidu:
* Utírání prachu, žehlení, umývání a utírání nádobí 95-190 kcal/hod.
* Zametání nebo vytírání podlahy, věšení prádla 190-238 kcal/hod.
* Luxování nebo mytí oken, 238-357 kcal/hod.

PEČEME CUKROVÍ
★ Bez vánočního cukroví si tu správnou vánoční atmosféru většina z nás nedokáže vůbec představit. Nebraňte se tomu a vyjděte sama sobě i své rodině vstříc. Ze všeho nejdříve si vyberte ty druhy cukroví, které u vás doma nesmí chybět. Pak už stačí jediné, nahradit v receptu suroviny, které jsou nejvíce kalorické a mají vysoký glykemický index. Bílý moučkový cukr vyměňte za třtinový cukr nebo javorový sirup a máslo za kvalitní rostlinný tuk. Bílou mouku za celozrnnou, která dodá cukroví specifickou oříškovou chuť.
A nezapomínejte na pravidlo: lepší kvalita než kvantita. Tím se vám podaří ušetřit na nákladech a ani zbytečně nepřiberete na váze.
Alternativy na tradiční sváteční chody: Smaženého kapra zkuste připravit na středomořský způsob! Naporcovanou rybu upečte s olivovým olejem, citronovou šťávou a bylinkovou solí.
Klasický bramborový salát vyměňte za tzv. staročeský: oloupané brambory smíchejte s nakrájenou cibulkou, bylinkovou solí, přidejte trošku olivového oleje, pepře a šťávu z citronu. V případě, že máte doma strávníky, kteří si salát bez majonézy nedokážou představit, vyměňte ji za bílý jogurt.
Místo pečené kachny se zelím a knedlíkem upečte krůtu a naservírujte ji s lehkými bramborovými noky a špenátem.
A svíčkovou pečeni můžete připravit z kuřecího masa, omáčku zahustěte mlékem a na domácí knedlíky použijte celozrnnou moukou.
Tip: Během svátků nezapomínejte na zeleninové saláty, pomohou vám při zažívání, zaženou hlad, a tudíž i chuť na sladké. Přidáte-li do nich panenský olivový nebo řepkový olej, vykompenzujete tím nadměrný příděl živočišných tuků. Na svátečním stole by neměly samozřejmě chybět mandarinky, pomeranče nebo tradiční jablka.

zdroj: fitweb.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama